woensdag 16 maart 2011

Vrolijke vakantievoetjes uit Florida

Bij de ingang van de parkeergarage van Alamo werden wij opgewacht door een vriendelijke man. De peoplegreeter, zeg maar. Of hij ons kon helpen. Ik toverde mijn reservering tevoorschijn. “Yes, Anthonius”’ klonk het vriendelijk en tegelijk ook een beetje dreigend. Als je met je volledige voornaam aangesproken wordt, doet dat je toch altijd een beetje denken aan je vader, die je zo toesprak als je iets heel ergs had gedaan. Of wanneer je twee drieen op je rapport had, voor wiskunde, meetkunde en biologie. Ik ben altijd slecht in rekenen gebleven, soms val ik door de mand.

De man bestuurdeerde de reservering, bromde iets van “Full Size Car” en verwees ons naar de rij auto’s achter het kantoortje. In de rij full-size cars was het een rariteitenkabinet van modellen, types en merken. Alleen de kleur was standaard; wit. Vooraan in de rij stond een echte dikke Amerikaan uit de luxuryklasse. Een Buick met een kofferbuick van hier tot goeiemorgen. Verleidelijk, maar wij keken verder. Een Chevrolet Impala. Vonden we te gewoontjes, zeker in het wit. Een stuk of wat Jeepjes Compass. Wij vreesden dat deze, na de Jeep Cherokee van vorig jaar wel eens tegen zou kunnen vallen. Verder wat Chevrolets HHR, met treeplankjes en in gewaagde kleuren die fel afstaken tussen het witte geweld. Fijne auto, maar we hadden voor een full-size betaald. Achterin de rij stonden de  fullsize minivans en een Kia Sorrento SUV. Hoewel ik het een prachtige auto vond en ik de verleiding nauwelijks kon weerstaan, had ik geen zin in de discussie met de mevrouw die de auto bewaakte alsof het haar eigendom was. Haar man stond nog in de rij, maar zij claimde de Kia. MIjn oog viel op de dikke Dodge Grand Caravan Crew. Haar uiterlijk was lelieblank maar haar  binnenkant was pikzwart. 700 miles had zij op haar tellertje, waarschijnlijk was haar soepele zwarte bekledingstof slechts door een enkele mannenkont beroerd. Zij rook nog ongerept, jong en als nieuw. Mannen vallen daarop.

Ik klikte op haar elektronische afstandsspeeltje en haar poorten openden zich geruisloos. De spanning steeg toen ik haar achterdeur opende. Hier wilde ik mijn lading wel inschuiven, qua bagage. WIj namen plaats. Ik maakte met een beetje spuug de Teletomknobbel een beetje vochtig, zodat deze goed aan het raam zou hechten. Teletom stond nog niet aan toen er, nog in de garage zes satelieten op het scherm sprongen. Ik stelde de bestemming in: Na 100 meter echtsaf, jubelde Tom. Maar eerst moesten wij de garage nog uit, dus ik schakelde haar pientere pookje op R. Op het dashboard verscheen een scherm, met daarop bewegende beelden van wat zich achter de auto afspeelde. In dit geval was dat net even niets, dus kropen wij achteruit.

Bij de slagboom overhandigde ik  volgens afspraak mijn reservering, creditcard, rijbewijs en lidmaatschapkaart  waaruit blijkt dat ik een Insider ben. De dame deed wat zij kennelijk moest doen, overhandigde mij het huurcontract met de pasjes en wenste ons een behouden vaart met het witte slagschip.  Achter mij sloten de volgende huurders aan, dus ik besloot er op te vertrouwen dat het huurcontract geheel in overeenstemming met de offerte was. Alles is immers digitaal vastgelegd en de computer maakt nooit fouten…Hierover later meer in een apart hoofdstukje over de autohuur met de kortingsregeling wat ik speciaal voor de liefhebbers nog op dit blog zal plaatsen.

Wij zoefden met de dikke Dodge in economystand in no time via de tolweg naar Hotelbeds, waar we ons adres op Cane Island konden ophalen. Ons huisnummer eindigde op een vier, dat betekent in ieder geval zicht op de pond en de pool. De nummering van de gebouwen hebben wij niet helemaal in ons hoofd, dus dat bleef nog een verrassing. Wij deden de broodnodige boodschapjes bij de Publix en zoefden verder naar Cane Island. Wij hebben hetzelfde appartement als waar we vorig jaar tussen Pasen en Pinksteren in verbleven. Helemaal top, eerste etage en de zon in de middag op het balkon. Drie slaapkamers in plaats van de beloofde en betaalde twee. De mini en het modem verstonden elkaar ogenblikkelijk dus legden wij ons moede hoofd, na een piepklein poezenwasje, rond de klok van elf met een gerust hart te rusten om de ogen pas rond half acht des anderen daags verbaasd te openen. We zijn weer thuis en nadat de eerste bacon knapperig plaatsmaakt voor wat eieren in de pan terwijl de oven de broodjes oppiept, vult het huis zich met vertrouwde geuren die er voor zorgden dat de stemming in huize Teleton nog voor zonsopkomst, opperbest was.

We schrijven nu een uur of zes. Plaats van handeling: in de zon op het balkon. Wij pakten vandaag flink uit, bezochten de Dollartree voor de wissewasjes en de Walmart voor de bikkesement. Tussendoor bezochten we de Mac voor een light bite. Een salade met kip en bacon en een aardbeiensmoothie. Als dat niet kosher klinkt….. Helaas was het bestek bij de MAc uitverkocht. Hoe we de salade dan moesten knagen, vermeldde het verhaal niet. Nou ja, ze had nog wel twee Flurry-lepels. Sorry…..! Het was behelpen,maar gelukkig was er nog wel een rietje voor de smoothie.

En zo zit de eerste dag van onze tot dusver vrolijke vakantie er al weer op. Ter leringhe en de vermaeck voegen we nog wat plaatjes toe. Het kan niet op, mensen. Wij danken alle lezers, volgers en bezoekers voor hun belangstelling en voor de vrolijke, vriendelijke en fruitige reacties en melden ons weer met nieuwe verhalen zodra daar aanleiding toe is.  Tot die tijd zou ik zeggen: Hou de zonzij!

Uit de serie vervoer: Twee muilen.

IMG_2710

Uit de serie vervoer: De dikke Dodge Caravan Crew.

 

IMG_2692 IMG_2693 IMG_2696           IMG_2694

Uit de serie vakantiepret: Vrolijke vakantievoetjes uit Florida.

IMG_2708

Uit de serie Blauwe luchten met witte wolkjes: Blauwe luchten met witte wolkjes.

IMG_2699

Het appartement op Cane Island

17 opmerkingen:

Patrice zei

Toe maar, 2 updates op 1 dag ! Wat een verwennerij voor ons als volgers :-)

Het blijft knap hoe je iedere keer weer een reisdag weet te beschrijven en hoe je de spanning weet op te drijven hoe het bij onze vrienden van Alamo zal gaan verlopen. Maar toegegeven, de auto is niet verkeerd ! Dat er veilige en plezierige mijlen mee gereden mogen worden de komende weken.

ira zei

Fijn weer te lezen dat alles gladjes is verlopen!
Ik wens jullie veel plezier! ( dat was er nog niet van gekomen jullie te sms'en)
Liefs, Ira

Dees zei

Een extra lang ontbijtje... Wat een geweldige auto! Day jullie er maar 5 weken lang veilige mijlen in mogen afleggen.

Fam Verkoelen-Roeland zei

Hiermee start mijn (werk)dag goed, doe zo verder zou ik zeggen.
Vergeet je niet om een paar nieuwe (loop)schoenen aan te schaffen ? :p
Groetjes,

Hilde en co

Pieter en Petra zei

Zoww je rijdt wel weer in een luxe bak hoor, maar pas op met nat wegdek dan wordt de Grand Caravan wat 'onvoorspelbaar' met de wegligging. Overigens hebben wij ook de Sorrento gehad en die reed ook niet slecht.

Fijn dat jullie weer dezelfde condo hebben als vorig jaar, ik weet jullie in ieder geval zo te vinden ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Rick, Sunshine State zei

De auto is zeker niet verkeerd, goed gedaan. En wij... wij gaan er eens goed voor zitten, zullen de komende weken eerst het blog lezen en dan de rest. heb er zin in..

Xandra, Jeroen, Christian en Anthonie zei

Lekker dat het allemaal zo goed is verlopen en nu op naar 5 grandioze weken met idem dito blogverhalen elke dag.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een heerlijk verhalen allemaal weer, zien er goed uit hoor die muilen.

Wat een geweldige auto hebben jullie weer, ga heerlijk genieten ervan en heel veel veilige kilometers.

We zullen jullie met heel veel plezier gaan volgen.

Groeten, Martin,Richard en Linda.

Alfons, Mirijam en Manon zei

Met een slagschip de wereld verkennen is ons Nederlanders niet vreemd, maar je kunt het ook overdrijven:)

Ryan en Hannah zei

Zo, dat ziet er weer voortreffelijk uit! Mooie wagen, mooie condo, prachtige blauwe luchten, bacon and eggs. Wat een heerlijk begin van de vakantie.

Wij proberen de zonzij te houden, hopelijk wil de zon ons daar de kans voor geven hier. Bij jullie aan zon geen gebrek! Geniet ervan, dan genieten wij mee!

Saskia zei

Mooi appartement hoor!! Krijg zelf wel heimwee als je al dat bekende weer hoort. Ik geniet dus met jullie mee onder het genot van een bakje koffie met uitzicht op grauw, miezerig en kil hollands weer!
Have Fun!
Saskia

letournerie zei

Ohhhh wat een heerlijke auto, wij hebben daar ook een vakantielang van mogen genieten.
Zo te zien gaat de rest ook lekker! Fijne vakantie!
Renée

Jacqueline zei

Blij dat jullie goed zijn aangekomen en dat alles goed bevalt. Blijf vooral dagelijkse up-date's geven want dan gaat de tijd voor ons een stuk sneller en vooral plezieriger.
Maar geniet vooral van de zonzijde

pumi1000 zei

Nou de blauwe lucht is er zekers!! En waarom geen vrolijke stappers van Nike deze vakantie?

Groetjesss

Marja en Tony zei

Wat een heerlijk gevoel moet het weer zijn om "thuis" te zijn.
Trouwens...die auto, is die niet een beetje aan de krappe kant voor jullie enorme gezelschap van....2 ??

SasEs zei

Mooie kar onder de billen, schitterend appatement, lekker weer.
Het gaat me niet lukken om niet jaloers te worden.

Blijf genieten, genieten wij mee.

PS. je hebt straks een dagtaak om alle reacties te lezen!!

H(EL)EEN zei

Tjonge wat een fijne wagen hebben jullie. En dat maar voor 2 personen.
Toppie hoor. De vakantie begint dus goed. Ook voor ons met zoveel updates. Bedankt!!