donderdag 17 maart 2011

Paarse krokodil pakt goed uit

Wij hadden bij Alamo voor vijf weken een auto gehuurd. Het ophalen verliep soepeltjes, de keuze was reuze zoals eerder gemeld. Maar op het huurcontract stond dat we de auto op 14 april in moeten leveren;  4 weken in plaats van de afgesproken 5. Altijd de kleine lettertjes goed lezen, zeker vooraf maar ook bij het aangaan van het contract. Vertrouwen is goed, controle is beter! 

Hier moest Alamo dus wel iets uitleggen. En dat deden ze ook. Ik heb ze telefonisch (per telefoon!) gratis gebeld, want gemak dient den Mensch. En zelden was ik zo happy met een paarse krokododil. De maximale huurperiode is vier weken, zo werd mij uitgelegd. Eigenlijk zijn er dus twee reserveringen onder hetzelfde nummer gemaakt; een voor de periode van een maand en een voor de laatste week. Begrijpt u dat?

Voor iemand die niet zo goed in hoofdrekenen is, begreep ik meteen donders goed dat deze omslachtige regeling financieel goed voor ons uitpakt. Omdat ieder nadeel zo ze voordeel hep, beginnen we met het nadeel van deze constructie: Na vier weken moet ik deze auto bij Alamo inleveren. Met een zo leeg mogelijke tank, want de eerste tank benzine is bij de huurprijs inbegrepen. Even wilde ik nog om een andere regeling vragen; vorig jaar hebben wij immers de auto voor zes aaneensluitende weken meegekregen. Maar ik zou toch wel gek zijn, als ik me zo’n buitenkansje zou laten ontnemen. Laat de duivel nu eindelijk ook eens op ons kleine hoopje schijten!

Want hier komt dus het voordeel van dit nadeel: Op 14 april staat inmiddels een bezoek aan de Florida Mall gepland. Aansluitend wisselen wij ook eens een keertje van auto. Vanwege de reuzekeuze rijden wij graag even door naar het vliegveld waar ik mij met plezier voor een nieuwe auto, met weer een volle tank benzine kan melden.

Inmiddels heb ik al een goede bestemming voor deze besparing die in huize Teleton voor een geweldige juichstemming heeft gezorgd. Misschien vertel ik daar in ons volgende berichtje wel wat meer over, maar er ligt ook nog een nieuw verhaal over de insluiper die tijdens onze afwezigheid door de condo heeft gestruind. Genoeg spanning en sensatie in het verschiet, dus! Maar de koffie is op, de zon staat hoog aan de hemel, dus spoeden wij ons richting Seaworld, maar niet zonder de trouwe lezers geruststellend te melden dat de stemming hier in huize Teleton opperbest is. En als er niets verandert, dan blijft dat zeker zo!

12 opmerkingen:

Fam Verkoelen-Roeland zei

Hmm, overwerkt ? Hersenen verkleumd ? Wie zal het zeggen... 'k snap het alleszins niet die paarse krokodil....

Veel plezier in Seaworld en stuur wat zon onze kant op :)

Groetjes,

Hilde en co

Unknown zei

Wat een mazzel met de auto!
Kan je toch nog zo'n ander bakbeest kiezen!!
Veel plezier in Seaworld vandaag.. en genietse van de mooie show!!

xx Nynke

Aggie zei

Je weet de spanning wel op te bouwen he? Maar goed, we krijgen al iedere dag meerdere verslagen, dus klagen we niet (dat zou de stemming in Maastricht immers verminderen) en wachten met gerust hart op het vervolg. Benieuwd wat je met deze financiele meevaller gaat doen...Have Fun!!

Patrice zei

Terwijl jullie lekker op bezoek zijn bij Shamu, vragen wij ons hier in Nederland af wat dat is met die indringer....... Je weet de cliffhangers wel uit te kiezen dit jaar.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een mooie meevaller, 2x een volle tank voor de prijs van 1. uto ziet er super uit trouwens.

Hopen dat de koffie goed heeft gesmaak en zijn zeer benieuwd naar het nieuwe verhaal over de insluiper.

Veel plezier in Sea World, geniet van het mooie weer en de omgeving.

Groeten van Martin, Richard en Linda

cloggie68 zei

Klinkt weer als een ware cliffhanger die insluiper! Genieten jullie eerst maar van een heerlijk dagje Seaworld en het vooruitzicht op een schone auto met volle tank volgende maand, wij wachten hier geduldig af op het vervolg.

Hinny, Ina en Dani Haan zei

Spanning en sensatie ten top. Iedere dag weer een nieuwe cliffhanger. Krijg er haast slapeloze nachten van. Morgen ben ik weer één van de velen die het vervolg leest. Ga zo door en geniet optimaal van alle voordeeltjes.

Sonja zei

Mooie deal met die Alamo auto.
Je maakt er wel een cliffhanger van, wie heeft tijdens jullie afwezigheid door de condo gestruind? Mag ik raden: een eendje?

Mariska zei

Wat een goede berichten, prima auto en nog een aantrekkelijke wissel met volle tank in het vooruitzicht, mooi appartement en goede temperatuur. Helemaal top en fijn om alle verhalen weer te lezen, enjoy,
Mariska

Xandra, Jeroen, Christian en Anthonie zei

De truc voor de lege tank had ik al eens eerder vermeld, het is even een klein ommetje maken en je profiteert van een volle tank. Volgende keer maar per week huren Ton. ;-)

Maarre ik hoop toch wel dat het een positieve ingestelde indringer was en niet dat het bespaarde geld geïnvesteerd moet worden in nieuwe sokken.

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha, zijn ook rare figuren, max 4weken huren ?!? Maar een nieuwe auto is sowieso ook al leuk, los van de volle tank. Maar de benzineprijs loopt nog steeds op, dus wordt een steeds grotere winst ;-) !

Donald Duck zei

Kijk dat is toch weer mooi meegnomen die extra gratis tank benzine. En dan ook nog ene eens een mooi voordelig tarief erbij, je hebt het geluk aan je zijde dit jaar met de autohuur ;-)