donderdag 24 maart 2011

Likdoorn

Ruim 59 jaar functioneert het lichaam van Teleton nu naar behoren. Op een, ten gevolge van een groeischeut in de puberteit opgelopen kromme rug na, die zo af en toe eens een zenuwtje klem zet, doet alles het nog perfect. Vergeten we de pijnlijke wortelkanaalbehandelingen en het trekken van de verstandskiezen. En die keer dat de jonge Teleton per ambulance met gillende sirenes naar het hospitaal werd gereden na een bromfietsongeluk? Vergeet het! IMG_3595Na twee dagen werd hij netjes per ambulance van huis opgehaald voor controle bij Dr. Breukelmans. Nee, moeder hoefde niet mee, hij zou zich wel redden. Maar wie rekent er nu op dat het gips er al na twee dagen weer afgaat vanwege een medische misser? Daar stond hij dan, Teleton. In zijn onderbroek. Op de gang van het Westeinde Ziekenhuis, moederziel alleen. “Nee jongeman, ziekenvervoer geldt niet voor mensen met zonder beenbreuk. Je ziet maar hoe je thuis komt.” Mobilullofoontjes had je toen nog niet, ik had zelfs geen dubbeltje voor de telefoon. Waar zou ik dat dan gestopt moeten hebben; wie heeft er nu zakken in zijn onderbroek? Radeloos stond ik daar, op slechts een geruite slof en een blote voet; ook dat nog. Maar verder heb ik weinig met de gezondheid gesukkeld, dank u!

Ondanks zijn beetje onbeholpen motoriek, die maakt dat hij uit de verte wel iets van Herman Munster wegheeft, was Teleton altijd een vrolijke tippelaar. Goed schoeisel was zijn geheim, van Bommel zijn favoriete merk. Tot hij de extra wijde Rockports ontdekte, een stevige, sportieve, klassieke schoen IMG_3562waarmee je bij alle gelegenheden prima voor de dag kan komen. Hij heeft ze in het zwart leder, suède en zijn favoriete model is het bruine paar met man made upper leather en met ingebouwde dynamic suspension. Aan het tijdloze, stoere, mannelijk makende grove stiksel werd door de plaatselijke Vietnamese schoenlapper extra aandacht besteed. Je kunt zo zien dat dit geen broddelwerk is. Daarom gaat dit setje sinds vorig jaar mee op vakantie omdat hij daar moeiteloos uren mee door de parken struint.

Ongemakjes sluipen geruisloos in ‘s mans leven. Eerst lijkt er niks aan de hand en kan je nog prima uit de voeten, dan voel je plots een pijntje aan je teen en voor je het weet zit je met een likdoorn. Tot nu toe ging Teleton’ s vocabulaire niet verder dan een likijsje, maar nu is daar dan de likdoorn. De gluiperd houdt zich verscholen tussen de kleine teen en de ringteen en zorgt voor helse pijnen. IMG_3528Bij de Walmart werd al een doosje  likdoornpleisters aangeschaft. Deze vreten de teen tot op het bot weg, maar de likdoorn blijft stug zitten. Likdoorns, hoe kom je d’r aan? Wiki weet raad: door het veelvuldig lopen op hoge hakken. Nou, ik weet nergens van want ik ben van de grote muilen en de wijde Rockports ……..! Als iemand zijn vijf tenen de ruimte biedt, dan ben ik het wel. Even overwoog Teleton de aanschaf van een maatje meer, maar er bleek een nog betere oplossing voorhanden.

Omdat de hormonen van het kikkervolkje in de vijver op Cane Island zich tot nu toe nog niet laten gelden, zijn de nachten rond de vijver nog heerlijk rustig. De meegebrachte rubberen oordoppen liggen werkeloos op het nachtkastje te wachten tot de orgie begint. Maar het voorjaar wil kennelijk nog niet in dit kikkerrijke gebied kriebelen. Dus stopte Teleton zo’n blauw, kneedbaar, en vooral superzacht wonder-oortje tussen de tenen. Precies waar die lelijke likdoorn zich verscholen houdt. En het was een verademing. Met ouderwetsch soepele tred liep Teleton door het Premium Outletcentre waar de lokale lookalikes van Ali B, Kleine Viezerik of Pussy Poppin’ IMG_3547Phenomenen hem probeerden te verleiden om zich het hoofd te laten masseren, zijn bril schoon te maken of hem van het roken af te helpen. Terwijl hij nog nooit heeft gerookt! Zo lang zij nog niet hiphoppend of riprappend zijn doorgebroken, moeten zij immers zelf de broek ophouden en dat lijkt, aan de hoogte van hun kruis gemeten, maar ternauwernood te lukken. Ook een bezoek aan Disney’ s Hollywood Studio’s was, dank zij dat simpele oordopje vandaag weer eens een oorverdovend succes. Nee, mij hoor je voorlopig niet meer over die likdoorn!

En zo genoten we vandaag weer van een heerlijke, zonnige dag. In afwachting van de zons-ondergang hebben we ons, met de wekelijkse pizza en cola, op het balkon geposteerd. De stemming in huize Tele-ton is als vanouds prima en als er niets verandert, dan blijft dat zeker zo. Hou de zonzij en blijf braaf, is al wat ik u bid, beste lezers.

19 opmerkingen:

Natasja Valentijn zei

Haha, wat een oordopje al wel niet goed voor is! Hoe kom je trouwens op het idee? Ik kan niet anders concluderen dan...geniale vondst! Fijne avond in het mooie heerlijke Florida!

De Steijntjes zei

Een heerlijk verslag om te lezen. Avonturen te over daar in het warme Florida!!! Blijf genieten, dan genieten je volgers gezellig met je mee, want dat zijn er nogal wat.

Het lijkt bijna een verplichting, je MOET vanwege je volgers wel op vakantie naar Florida. Wat een straf ;))

Monique zei

Wat een vonst hè zo'n oordopje (voor meerdere doeleinde te gebruiken)

Heb weer genoten van je verslag. Ga zo door. Dat genieten van jullie is zeker ook genieten voor ons.

Have fun.

Dees zei

Hoe verzin je het, een oordopje op de likdoorn? Wat een prachtige foto's van de Studio's. Ook leuk om foto's van jou en Lidy en tussen te zien.
Veel plezier verder.

Donald Duck zei

Zoals altijd wer kostelijk om t lezen, kon ik zo maar schrijven ;-)

Anoniem zei

Een gat in de markt. Waar zo'n oordopje toch al niet goed voor is.
Leuke foto's weer. En man wat zit je haar goed !

Fam Verkoelen-Roeland zei

Hmm Ton Den Tippelaar... 't moet kunnen... alles heeft zijn doel (?).
Mooie zonnige foto's wederom !
Groetjes,

Hilde en co

Pieter en Petra zei

Tip van Petra :

Mocht de likdoorn echt vervelend gaan doen, misschien een goed idee om langs te gaan bij Camilla Day Spa in de Florida Mall, die hebben wast wel een goed(kope) treatment voor de voetjes van Teleton ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Anoniem zei

Whahahahaha.

Wie zou bedenken dat deze vakantie je beste vriend een blauw oordopje zou zijn hihihihihih. Geweldig gewoon weer. De tip van Petra lijkt me echter toch wel een hele goede , plus dat ik dan zo maar ga denken dat dit, weer een geweldig verhaal zou kunnen gaan worden voor ons ;) .

Groetjes Debby en co

Rick, Sunshine State zei

Weer erg vermakelijk om te lezen bij een bakkie koffie, erg goed opgelost trouwens. Ik heb geen kennis hoe een likdoorn aanvoelt, en wil er geen ervaring mee krijgen ;-)

Heerlijk om samen zo te kunnen genieten van Florida !!! Wij hebben al lol van het meelezen!!

Rick en Mandy

Hannie zei

Whah, multifuctioneel zo'n oordopje, die ga ik ook in de koffer stoppen!

2theusa/Christa zei

Het haar zit perfect, nu de onderdanen nog!
een bezoek aan een pedicure doet wonderen!
succes

mirjam zei

Dat kapsel van je ziet er gelikt uit !!hihi En wat een prachtige foto's met mooie blauwe luchten heb je weer gemaakt...

goetjes Mirjam

H(EL)EEN zei

Teleton, ik zou me direkt gaan opgeven voor het beste idee van Nederland. Je wint geheid!!!

En nu maar hopen dat de kikkers zich rustig houden!!

Lucy zei

Dat kapsel is helememaal goed!
Hoop dat je snel van die likdoorn af bent!
Have fun verder....

Unknown zei

Hmm, weten we dat ook weer!
Als ik een likdoorn heb schaf ik meteen een paar oordopjes aan!
Veel plezier nog daar en geef maar een knuffel aan Lidy van me!!

Kusjes!!

Yvette en Emiel zei

Wat een geweldig goed idee om een oordopje te gebruiken.
Ik vraag me alleen af hoe je er bent opgekomen.... (net zoals ik me afvraag hoe het ooit precies is gegaan en wat de bewuste persoon dacht toen er voor het eerst een koe werd gemolken en dan vooral ook wat dacht die persoon toen hij het product ging drinken).....

Gelukkig blijven jullie nog lekker lang zodat wij ook nog lekker lang kunnen genieten van jullie verhalen!!!

Ryan en Hannah zei

hahaha, geniaal!!
Je kunt er weer even tegen!

Veel plezier en wij blijven volgen!

derrobbie zei

dat is een handig idee zeg voor die likdoorn.ik (angelique) weet hoe pijn die dingen doen.ben blij dat het nu zo opgelost is.
kapsel ziet er goed uit :-).
nog heel veel plezier daar.

groetjes angelique en robert